סוף עידן הבסיס השעתי: כמה באמת מרוויחים במודל המשלוחים החדש?

אם יצא לכם לדבר לאחרונה עם שליחים ותיקים בענף, בטח שמעתם מהם געגועים לימים ההם: הימים שבהם יכולתם לשבת על ספסל ברוטשילד או בשרונה, לחכות לקריאה בנחת, ולדעת שבכל מקרה השעון דופק ויש לכם שכר בסיס שעתי מובטח בכיס.

אבל עולם המשלוחים השתנה, והשינוי הזה כבר כאן ובגדול. חברות המשלוחים המובילות בישראל, ובראשן תן ביס ווולט, השלימו את המעבר למודל תגמול שמבוסס אך ורק על ביצוע משלוחים בפועל. המשמעות? אין יותר רשת ביטחון שעתית.

איך הגענו למצב הזה, מה זה עושה להכנסה החודשית שלכם, ואיך שורדים את המודל החדש בלי להפסיד כסף? פירקנו את המציאות החדשה לגורמים.

1. למה חברות המשלוחים ביטלו את הבסיס השעתי?סוף עידן הבסיס השעתי: כמה באמת מרוויחים במודל המשלוחים החדש?

מבחינת החברות, מודל של שכר שעתי קבוע הוא "בור ללא תחתית" של חוסר יעילות. בשעות מתות (כמו בין 16:00 ל-18:00), החברות נאלצו לשלם לאלפי שליחים על זמן המתנה יקר שבו הם לא ייצרו שום הכנסה לחברה.

המעבר למודל של תשלום לפי משלוח בלבד מעביר את כל הסיכון הכלכלי מהחברה אל השליח:

  • יש לחץ והזמנות? החברה מרוויחה, וגם אתם (כי אתם מתקתקים עבודה).

  • יש יובש ואין קריאות? החברה לא משלמת שקל, ואתם אלו שמבזבזים זמן יקר ומייבשים את הספסל על חשבונכם.

2. איך זה משפיע על הכנסת השליח בשטח?

המעבר למודל החדש יצר חלוקה ברורה בין שני סוגי שליחים: המרוויחים הגדולים והנפגעים העיקריים.

📉 הנפגעים: שליחי שעות המתות והמתחילים

מי שהיה רגיל לעלות למשמרות ארוכות, לקחת את הזמן, ולבנות על השכר השעתי כדי "לסגור את החודש" בטוח – חטף מכה קשה. בשעות שבהן השוק חלש, השכר השעתי הממוצע של השליח צנח משמעותית כי פשוט אין מספיק קריאות כדי להגיע למינימום ההיסטורי.

📈 המרוויחים: ה"ציידים" של שעות השיא

שליחים מהירים, שמכירים את העיר בעל פה ועובדים אך ורק בחלונות הזמן הבוערים (צהריים מוקדמים, ערבים וסופי שבוע), דווקא יכולים לראות זינוק בהכנסות. במודל החדש, אין תקרת זכוכית. אם הצלחתם לדחוף 4 או 5 משלוחים בשעה מטורפת של גשם או לחץ – כל הקופה אצלכם.

3. הזווית של תן ביס מול וולט במציאות החדשה

למרות ששתי החברות מיישרות קו עם מודל ה"אין משלוח – אין כסף", הסטטוס שלכם עדיין משחק תפקיד מרכזי בכיס:

  • בתן ביס (כשכירים): למרות שהבסיס השעתי הקלאסי הצטמצם או נעלם לטובת תמרוץ לפי משימות, החברה עדיין מחויבת לחוקי העבודה (השלמה למינימום במידת הצורך, הפרשות לפנסיה, חופשה ומחלה).

  • בוולט (כעצמאים): הסיכון הוא 100% שלכם. שעה שקטה בוולט שווה 0 שקלים עגולים, ועליכם לנהל את העסק בחוכמה כדי שההוצאות לא יעקפו את ההכנסות.

🛵 איך "מנצחים" את המודל החדש ושומרים על שכר גבוה?NYC mandates minimum wage for app-based delivery workers

כדי לא לצאת מופסדים, אתם חייבים לשנות את דיסקט העבודה שלכם:

  1. אל תשרפו זמן על השטיח: אם עליתם אונליין ועברו 30-40 דקות בלי קריאה, אל תמשיכו לחכות באותו מקום. תעברו לאזור ביקוש אחר או שתחתכו הביתה. הזמן שלכם שווה כסף.

  2. תעבדו בשתי האפליקציות במקביל (אם אתם עצמאים): שליחים רבים מחזיקים תיקים וחשבונות פעילים גם בוולט וגם בחברות אחרות, כדי לוודא שברגע שיש יובש באחת, הם עוברים מיד לשנייה.

  3. צמצמו הוצאות בלאי ותחזוקה: כשהשכר לא מובטח, כל שקל שאתם חוסכים במוסך או בקניית ציוד הופך ישירות לרווח נקי בכיס שלכם.

🛒 המלצת הקהילה: אל תשלמו ביוקר על ציוד רכיבה!

מכיוון שחובת התחזוקה והציוד משפיעה ישירות על השורה התחתונה שלכם, הדרך הכי טובה להגדיל את הנטו בסוף החודש היא לקנות חכם ובזול.

🔧 מורידים את עלויות הבלאי ומגדילים את הרווח הנקי!

במודל התגמול החדש, כל שקל שנשאר אצלכם בכיס הוא רווח נקי. אל תקנו אביזרים וחלקי חילוף בארץ במחירים מופקעים! ריכזנו עבורכם את כל הציוד המקצועי לשליחים בענף הרכב והדו-גלגלי של אליאקספרס: מעמדי סלולר, פנסים, כלי עבודה, וביגוד מגן במחירים הכי זולים ברשת.

לחצו כאן וחסכו מאות שקלים בהוצאות העסק

💼 פותחים תיק עצמאי כדי למקסם שעות שיא? עשו זאת נכון

📊 עוברים למודל עצמאי? אל תטבעו בניירות!

אם החלטתם לנצל את שעות השיא כעצמאיים ולעבוד לפי משלוח, אתם חייבים ניהול פיננסי חכם שיעקוב אחרי ההכנסות וההוצאות שלכם (דלק, תיקונים, רואי חשבון). מערכת SUMIT מאפשרת לכם להפיק דיווחים, לנהל הוצאות מוכרות למס ולנהל את העסק שלכם ישירות מהנייד בקלות ובמחיר משתלם.

לחצו כאן ותתחילו לנהל את העסק כמו מקצוענים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *